Sąd Okręgowy Warszawa - Praga
w Warszawie
ul. Poligonowa 3
04-051 Warszawa

tel.: (+48) 22 417-72-72

e-mail: 
kontakt@warszawapraga.so.gov.pl

NIP: 527-24-63-389
REGON: 140039870

Biuro Obsługi Interesantów:
informacja telefoniczna tel.22 417-72-72
Czytelnia Akt tel.22 417-73-73
Biuro Podawcze tel.22 417-72-00
Sekretariat Rzecznika Prasowego tel.22 417-74-74

Portal Informacyjny Sądów Apelacji Warszawskiej

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Sąd Okręgowy Warszawa-Praga w Warszawie jest w trakcie zmiany informatycznego systemu biurowości z dotychczasowego SAWA na nowy - Sędzia2. W związku z tym, informujemy, że przejściowo mogą pojawić się trudności w pozyskiwaniu informacji o stanie spraw, w szczególności za pośrednictwem Portalu Informacyjnego.
Dzieje się tak dlatego, gdyż część danych wprowadzana jest już wyłącznie do nowego systemu Sędzia 2. Natomiast Portal Informacyjny na chwilę obecną ma powiązanie jedynie z systemem SAWA.
Migracja danych zaplanowana jest w kilku etapach; pierwszym etapem wdrożeniowym zostały objęte Wydziały Cywilne (I-IV) SOWP.


Portal Informacyjny umożliwia pełnomocnikom i innym osobom uprawnionym i upoważnionym do wglądu w akta sprawy zdalny dostęp do dokumentów sądowych, informacji o stanie sprawy i wyznaczonych rozprawach, a także daje możliwość odsłuchiwania nagrań rozpraw

Korzystanie z portalu nie wiąże się z żadnymi opłatami i nie wymaga dodatkowego oprogramowania oprócz przeglądarki internetowej.

Zgodnie z regulaminem, aby skorzystać z portalu należy dokonać akceptacji jego warunków oraz wypełnić na stronie głównej serwisu wniosek o rejestrację konta (poprzez opcję "Zarejestruj się"), a następnie poddać się jednorazowej procedurze weryfikacji tożsamości na jeden ze sposobów:

  • wybór opcji „Wyślij wniosek i podpisz podpisem zaufanym” przy uzupełnianiu wniosku poprzez opcję „Zarejestruj się”;
  • złożenie „Oświadczenia użytkownika” (załącznik nr 2 do Regulaminu, część A) podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym i przesłaniu go na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP Sądu lub elektronicznie do Punktu informacyjnego Sądu; weryfikacja polega na porównaniu danych wprowadzonych podczas wypełniania wniosku poprzez opcję „Zarejestruj się” z treścią „Oświadczenia użytkownika”;
  • zgłoszenie do stanowiska Biura Obsługi Interesantów (lub BOI dowolnego Sądu, w ramach danej apelacji) w celu zweryfikowania danych podanych we wniosku (na podstawie ważnego dokumentu tożsamości i/lub legitymacji służbowej);
  • przez pełnomocnika - pełnomocnik składa oryginał pełnomocnictwa, z którego wynika jego umocowanie (załącznik nr 1 do Regulaminu) oraz oświadczenie podpisane przez Użytkownika i pełnomocnika, odpowiednio o poprawności danych oraz ich zgodności z danymi zawartymi w dokumencie tożsamości (załącznik nr 2 do Regulaminu, część A i B).
    W przypadku pełnomocnika innego niż pełnomocnik zawodowy, wymagane jest pełnomocnictwo notarialne albo pełnomocnictwo z podpisem notarialnie poświadczonym; weryfikacja tożsamości Użytkownika następuje przez porównanie danych wprowadzonych podczas wypełniania wniosku poprzez opcję "Zarejestruj się" z danymi zawartymi w oświadczeniu; (załącznik nr 2 do Regulaminu, część A i B).

Weryfikacja danych kończy się aktywacją konta.

Po otrzymaniu indywidualnego LOGINU oraz HASŁA dostępu do Portalu należy zalogować się na stronie Portalu i wypełnić formularz wniosku o dostęp do wybranej sprawy. Wniosek o dostęp do sprawy można wypełnić już na etapie rejestracji konta.

Sprawy na aktywnym koncie użytkownika pojawiają się najwcześniej na drugi dzień roboczy od chwili odnotowania czynności w systemie biurowym, a e-protokół, co do zasady, po 4 dniach roboczych od utrwalenia.


Regulamin Portalu Informacyjnego - obowiązuje od 3.01.2017 r.

Zarządzenie Prezesa SOWP z 9.04.2014 r. o utworzeniu Portalu Informacyjnego

Zarządzenie Prezesa SOWP nr 10/2016 z 28.01.2016 r. w sprawie zmiany regulaminu Portalu Informacyjnego SOWP

Zarządzenie Prezesa SOWP nr 180/2016 z 30.11.2016 r. w sprawie zmiany regulaminu Portalu Informacyjnego SOWP

Zarządzenie Prezesa SOWP nr 150/19 z 8.11.2019 r. w sprawie udostępniania danych za pośrednictwem Portalu Informacyjnego sądów powszechnych z obszaru apelacji warszawskiej, określenia typów spraw wraz ze wskazaniem daty rozpoczęcia ich publikacji oraz wykazu pism podlegających czasowemu wyłączeniu od publikacji w Portalu Informacyjnym

Instrukcja Obsługi dla użytkownika zewnętrznego PORTALU

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij