Informacja dla kandydatów na biegłych sądowych z zakresu medycyny
Biegli sądowi - podstawowe informacje
Kwestie dotyczące biegłych sądowych reguluje rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 24 stycznia 2005r. w sprawie biegłych sądowych.
Biegłym może być ustanowiona osoba, która:
1. korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
2. ukończyła 25 lat życia;
3. posiada teoretyczne i praktyczne wiadomości specjalne w danej gałęzi nauki, techniki, sztuki, rzemiosła, a także innej umiejętności, dla której ma być ustanowiona;
4. daje rękojmię należytego wykonywania obowiązków biegłego;
5. wyrazi zgodę na ustanowienie jej biegłym.
Dokumenty, które powinien złożyć kandydat na biegłego:
1. podanie o wpis na w/w listę ze wskazaniem zakresu ustanowienia;
2. kserokopię dowodu osobistego;
3. kwestionariusz osobowy lub c.v. zawierające adres korespondencyjny, numery telefonów i przebieg zatrudnienia;
4. kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych;
5. kserokopię specjalizacji i prawa wykonywania zawodu, w przypadku osób ubiegających się o ustanowienie z zakresu nauk medycznych;
6. inne dokumenty potwierdzające posiadanie wiadomości praktycznych i teoretycznych z zakresu w jakim kandydat chciałby zostać ustanowiony biegłym sądowym;
7. opinię pracodawcy lub organizacji zawodowej
8. aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego;
9. Oświadczenie dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z pełnieniem funkcji biegłego sądowego.
Dokumenty należy złożyć w Oddziale Administracyjnym, pokój 383, tel. 022 440 40 71.
Składając kserokopie dokumentów należy okazać ich oryginały.