Portal Informacyjny Sądów Apelacji Warszawskiej
Portal Informacyjny umożliwia pełnomocnikom i innym osobom uprawnionym i upoważnionym do wglądu w akta sprawy zdalny dostęp do dokumentów sądowych, informacji o stanie sprawy i wyznaczonych rozprawach, a także daje możliwość odsłuchiwania nagrań rozpraw
Korzystanie z portalu nie wiąże się z żadnymi opłatami i nie wymaga dodatkowego oprogramowania oprócz przeglądarki internetowej.
Zgodnie z regulaminem, aby skorzystać z portalu należy dokonać akceptacji jego warunków oraz wypełnić na stronie głównej serwisu wniosek o rejestrację konta (poprzez opcję "Zarejestruj się"), a następnie poddać się jednorazowej procedurze weryfikacji tożsamości na jeden ze sposobów:
- wybór opcji „Wyślij wniosek i podpisz podpisem zaufanym” przy uzupełnianiu wniosku poprzez opcję „Zarejestruj się”;
- złożenie „Oświadczenia użytkownika” (załącznik nr 2 do Regulaminu, część A) podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym i przesłaniu go na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP Sądu lub elektronicznie do Punktu informacyjnego Sądu; weryfikacja polega na porównaniu danych wprowadzonych podczas wypełniania wniosku poprzez opcję „Zarejestruj się” z treścią „Oświadczenia użytkownika”;
- zgłoszenie do stanowiska Biura Obsługi Interesantów (lub BOI dowolnego Sądu, w ramach danej apelacji) w celu zweryfikowania danych podanych we wniosku (na podstawie ważnego dokumentu tożsamości i/lub legitymacji służbowej);
- przez pełnomocnika - pełnomocnik składa oryginał pełnomocnictwa, z którego wynika jego umocowanie (załącznik nr 1 do Regulaminu) oraz oświadczenie podpisane przez Użytkownika i pełnomocnika, odpowiednio o poprawności danych oraz ich zgodności z danymi zawartymi w dokumencie tożsamości (załącznik nr 2 do Regulaminu, część A i B).
W przypadku pełnomocnika innego niż pełnomocnik zawodowy, wymagane jest pełnomocnictwo notarialne albo pełnomocnictwo z podpisem notarialnie poświadczonym; weryfikacja tożsamości Użytkownika następuje przez porównanie danych wprowadzonych podczas wypełniania wniosku poprzez opcję "Zarejestruj się" z danymi zawartymi w oświadczeniu; (załącznik nr 2 do Regulaminu, część A i B).
Weryfikacja danych kończy się aktywacją konta.
Po otrzymaniu indywidualnego LOGINU oraz HASŁA dostępu do Portalu należy zalogować się na stronie Portalu i wypełnić formularz wniosku o dostęp do wybranej sprawy. Wniosek o dostęp do sprawy można wypełnić już na etapie rejestracji konta.
Sprawy na aktywnym koncie użytkownika pojawiają się najwcześniej na drugi dzień roboczy od chwili odnotowania czynności w systemie biurowym, a e-protokół, co do zasady, po 4 dniach roboczych od utrwalenia.
Instrukcja zakładania konta pełnomocnika w Portalu Informacyjnym
Instrukcja zakładania i zarządzania subkontem w Portalu Informacyjnym
Regulamin Portalu Informacyjnego - obowiązuje od 3.01.2017 r.
Zarządzenie Prezesa SOWP z 9.04.2014 r. o utworzeniu Portalu Informacyjnego
Zarządzenie Prezesa SOWP nr 10/2016 z 28.01.2016 r. w sprawie zmiany regulaminu Portalu Informacyjnego SOWP
Zarządzenie Prezesa SOWP nr 180/2016 z 30.11.2016 r. w sprawie zmiany regulaminu Portalu Informacyjnego SOWP
Zarządzenie Prezesa SOWP nr 150/19 z 8.11.2019 r. w sprawie udostępniania danych za pośrednictwem Portalu Informacyjnego sądów powszechnych z obszaru apelacji warszawskiej, określenia typów spraw wraz ze wskazaniem daty rozpoczęcia ich publikacji oraz wykazu pism podlegających czasowemu wyłączeniu od publikacji w Portalu Informacyjnym
Zarządzenie Prezesa SOWP nr 82/21 z 30.06.2021 r. w sprawie udostępniania danych za pośrednictwem Portalu Informacyjnego sądów powszechnych z obszaru apelacji warszawskiej, określenia typów spraw wraz ze wskazaniem daty rozpoczęcia ich publikacji oraz wykazu pism podlegających czasowemu wyłączeniu od publikacji w Portalu Informacyjnym
Instrukcja Obsługi dla użytkownika zewnętrznego PORTALU