W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Sąd Okręgowy Warszawa - Praga
w Warszawie
ul. Poligonowa 3
04-051 Warszawa

tel. (+48) 22 417 72 72

e-mail: 
kontakt@warszawapraga.so.gov.pl

NIP: 527-24-63-389
REGON: 140039870

Biuro Obsługi Interesantów:
informacja telefoniczna tel. 22 417 72 72
Czytelnia Akt tel. 22 417 73 73
Biuro Podawcze tel. 22 417 72 00
Sekretariat Rzecznika Prasowego tel. 22 417 74 74

Bieżąca informacja o sprawach przez internet

- Portal Informacyjny:

https://portal.wroclaw.sa.gov.pl/#/login

 

Portal Informacyjny Sądów Apelacji Warszawskiej

Portal Informacyjny umożliwia pełnomocnikom i innym osobom uprawnionym i upoważnionym do wglądu w akta sprawy zdalny dostęp do dokumentów sądowych, informacji o stanie sprawy i wyznaczonych rozprawach, a także daje możliwość odsłuchiwania nagrań rozpraw

Od dnia 14 marca 2024 r. Portal Informacyjny Sądów Powszechnych funkcjonuje na zasadach określonych w przepisach:

  • art. 53e ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. 2024, poz. 334 - tekst jednolity)
  • art. 1311a ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. 2023, poz. 1550 - tekst jednolity z późniejszymi zmianami) i art. 133a ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks postępowania karnego (Dz. U. 2024, poz. 37 - tekst jednolity)

oraz następujących aktach wykonawczych:

  • Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z 12 marca 2024 r. w sprawie portalu informacyjnego (Dz.U.2024, poz. 366);
  • Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z 12 marca 2024 r. w sprawie doręczania pism sądowych za pośrednictwem portalu informacyjnego w postępowaniu cywilnym (Dz.U.2024, poz. 368);
  • Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 marca 2024 r. w sprawie doręczeń pism w postaci elektronicznej w postępowaniu karnym (Dz.U.2024, poz. 367).



Korzystanie z portalu nie wiąże się z żadnymi opłatami i nie wymaga dodatkowego oprogramowania oprócz przeglądarki internetowej.

Zgodnie z regulaminem, aby skorzystać z portalu należy dokonać akceptacji jego warunków oraz wypełnić na stronie głównej serwisu wniosek o rejestrację konta (poprzez opcję "Zarejestruj się"), a następnie poddać się jednorazowej procedurze weryfikacji tożsamości na jeden ze sposobów:

  • wybór opcji „Wyślij wniosek i podpisz podpisem zaufanym” przy uzupełnianiu wniosku poprzez opcję „Zarejestruj się”;
  • złożenie „Oświadczenia użytkownika” (załącznik nr 2 do Regulaminu, część A) podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym i przesłaniu go na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP Sądu lub elektronicznie do Punktu informacyjnego Sądu; weryfikacja polega na porównaniu danych wprowadzonych podczas wypełniania wniosku poprzez opcję „Zarejestruj się” z treścią „Oświadczenia użytkownika”;
  • zgłoszenie do stanowiska Biura Obsługi Interesantów (lub BOI dowolnego Sądu, w ramach danej apelacji) w celu zweryfikowania danych podanych we wniosku (na podstawie ważnego dokumentu tożsamości i/lub legitymacji służbowej);
  • przez pełnomocnika - pełnomocnik składa oryginał pełnomocnictwa, z którego wynika jego umocowanie (załącznik nr 1 do Regulaminu) oraz oświadczenie podpisane przez Użytkownika i pełnomocnika, odpowiednio o poprawności danych oraz ich zgodności z danymi zawartymi w dokumencie tożsamości (załącznik nr 2 do Regulaminu, część A i B).
    W przypadku pełnomocnika innego niż pełnomocnik zawodowy, wymagane jest pełnomocnictwo notarialne albo pełnomocnictwo z podpisem notarialnie poświadczonym; weryfikacja tożsamości Użytkownika następuje przez porównanie danych wprowadzonych podczas wypełniania wniosku poprzez opcję "Zarejestruj się" z danymi zawartymi w oświadczeniu; (załącznik nr 2 do Regulaminu, część A i B).

Weryfikacja danych kończy się aktywacją konta.

Po otrzymaniu indywidualnego LOGINU oraz HASŁA dostępu do Portalu należy zalogować się na stronie Portalu i wypełnić formularz wniosku o dostęp do wybranej sprawy. Wniosek o dostęp do sprawy można wypełnić już na etapie rejestracji konta.

Sprawy na aktywnym koncie użytkownika pojawiają się najwcześniej na drugi dzień roboczy od chwili odnotowania czynności w systemie biurowym, a e-protokół, co do zasady, po 4 dniach roboczych od utrwalenia.

W związku ze zbliżającym się terminem wejścia w życie ustawy z dnia 28 lipca 2021 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1090), która wprowadza podstawę prawną do doręczeń elektronicznych pism sądowych za pośrednictwem Portalu Informacyjnego, dla pełnomocników zawodowych zostały przygotowane instrukcje (materiały ze strony Ministerstwa Sprawiedliwości):

Instrukcja zakładania konta pełnomocnika w Portalu Informacyjnym

Instrukcja zakładania i zarządzania subkontem w Portalu Informacyjnym

Instrukcja uzyskiwania dostępu do sprawy

Instrukcja odbierania pism sądowych w Portalu Informacyjnym


Regulamin Portalu Informacyjnego - obowiązuje od 3.01.2017 r.

Zarządzenie Prezesa SOWP z 9.04.2014 r. o utworzeniu Portalu Informacyjnego

Zarządzenie Prezesa SOWP nr 10/2016 z 28.01.2016 r. w sprawie zmiany regulaminu Portalu Informacyjnego SOWP

Zarządzenie Prezesa SOWP nr 180/2016 z 30.11.2016 r. w sprawie zmiany regulaminu Portalu Informacyjnego SOWP

Zarządzenie Prezesa SOWP nr 150/19 z 8.11.2019 r. w sprawie udostępniania danych za pośrednictwem Portalu Informacyjnego sądów powszechnych z obszaru apelacji warszawskiej, określenia typów spraw wraz ze wskazaniem daty rozpoczęcia ich publikacji oraz wykazu pism podlegających czasowemu wyłączeniu od publikacji w Portalu Informacyjnym

Zarządzenie Prezesa SOWP nr 82/21 z 30.06.2021 r. w sprawie udostępniania danych za pośrednictwem Portalu Informacyjnego sądów powszechnych z obszaru apelacji warszawskiej, określenia typów spraw wraz ze wskazaniem daty rozpoczęcia ich publikacji oraz wykazu pism podlegających czasowemu wyłączeniu od publikacji w Portalu Informacyjnym

Instrukcja Obsługi dla użytkownika zewnętrznego PORTALU

Powiadom znajomego