OBSŁUGA INTERESANTÓW

W  Sądzie  Okręgowym  Warszawa–Praga w Warszawie w celu usprawnienia obsługi interesantów, działa Biuro Obsługi Interesantów. W jego skład wchodzą:

Wszystkie powyżej wyszczególnione komórki znajdują się na parterze budynku. Po wejściu do Sądu i skorzystaniu z bezpłatnej szatni, należy pobrać numerek z systemu kolejkowego (automat znajduje się w holu).

 

Ponadto, na parterze budynku znajduje się Kasa Sądu, w której obsługa interesantów również odbywa się wg kolejności ustalonej poprzez system kolejkowy.

KASA czynna jest :

  • od poniedziałku do piątku w godzinach 8.3o.-15.3o (przerwa w godzinach: 12.2o-12.4o).

 

Wszystkie sale rozpraw znajdują się: na parterze, I i II piętrze budynku.

Biuro Obsługi Interesantów  nie udziela porad prawnych i informacji, które naruszyłyby przepisy innych aktów prawnych, w tym o ochronie danych osobowych. Przez poradę prawną należy rozumieć skonkretyzowaną informację, mającą zastosowanie w konkretnej sprawie, opartą na danych lub materiałach przedstawionych przez interesanta, której celem jest udzielenie wskazówek co do sposobu przedstawiania, argumentowania i dowodzenia jego stanowiska przed Sądem w przedmiocie, którego dana sprawa dotyczy, lub która polega na sporządzeniu projektu pisma procesowego.
Zasady udzielania informacji, udostępniania akt sądowych i dokumentów z akt, określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2019 r. - Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. 2019 poz. 1141 z poźn.zm.).

Szanowni Państwo,

W związku z występowaniem na obszarze stanowiącym terytorium Polski stanu epidemii wywołanym zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, kierownictwo Sądu, mając na uwadze zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i interesantom, zaleca:

  • zakrywanie ust i nosa przy pomocy maseczki,
  • dezynfekowanie rąk,
  • zachowanie dystansu minimum 1,5 metra od innych osób.
Dotychczas obowiązujące zarządzenie 68/21 Prezesa Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie i Dyrektora Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie z dnia 1 czerwca 2021 r.  zostało uchylone zarządzeniem 47/22 Prezesa i Dyrektora Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie z dnia 28 marca 2022 roku.

 

SALA OBSŁUGI INTERESANTÓW

Sala Obsługi Interesantów czynna jest :
  • w poniedziałki w godzinach 8.3o-18.oo
  • od wtorku do piątku w godzinach 8.30-15.30
 
Wybierając w systemie kolejkowym opcję „Sala Obsługi Interesantów” numer z biletu zostanie wyświetlony nad stanowiskiem, w którym można uzyskać informację:
  • o sposobach wszczęcia postępowania i podstawowych dokumentach, które należy złożyć przy wnoszeniu sprawy do sądu; 
  • kosztach sądowych, sposobie ubiegania się o zwolnienie od kosztów sądowych;
  • przesłankach ustanowienia obrońcy lub pełnomocnika z urzędu; 
  • rodzajach środków odwoławczych i terminach do ich wniesienia; terminach i miejscach rozpraw; 
  • wydziałach w sądzie, ich właściwości i lokalizacji, numerach telefonów i godzinach ich urzędowania; adresu strony internetowej, adresów innych sądów, organów i urzędów centralnych oraz kierowanie do właściwych sal rozpraw.
Ponadto, w Sali Obsługi Interesantów udostępniane są:
  • listy kancelarii adwokackich, radcowskich, notarialnych i komorniczych, listy tłumaczy przysięgłych oraz listy mediatorów w zakresie właściwości Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie; 
  • podstawowe informacje o niektórych innych instytucjach pozasądowych (Ministerstwo Sprawiedliwości, Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, rzecznik konsumentów, inspekcja pracy, jednostki Policji, organizacje pozarządowe itp.) oraz podmiotach udzielających bezpłatnej porady prawnej; 
  • listy lekarzy sądowych uprawnionych do usprawiedliwiania nieobecności i informowanie o zasadach usprawiedliwiania nieobecności.
Uzyskanie informacji o toku postępowania jest także możliwe bez konieczności wizyty w sądzie:
  • logując się do Portalu Informacyjnego sądów apelacji warszawskiej: https://portal.waw.sa.gov.pl/#/login (w portalu znajdują się wszystkie podlegające publikacji orzeczenia, zarządzenia i  pisma wygenerowane w danej sprawie)
  • drogą mailową kierując zapytanie na adres: kontakt@warszawapraga.so.gov.pl
  • telefonicznie pod numerem: 22 417 72 72
  • w zakresie zaplanowanego terminu rozprawy, gdy znana jest sygnatura sprawy: w zakładce e-wokanda
  • za pośrednictwem ePUAP
 
Zmówione wcześniej dokumenty można odebrać w Sali Obsługi Interesantów.
Zamawianie dokumentów odbywa się za pośrednictwem 
  • poczty tradycyjnej (wzory wniosków dostępne na naszej stronie internetowej - zakładka: Biuro Obsługi Interesantów/Wzory formularzy, a także w holu budynku Sądu).

 

 

CZYTELNIA AKT

Czytelnia akt czynna jest :

  • w poniedziałki w godzinach 8.3o-18.oo (ostatni wgląd do akt kończy się o godzinie 17.45)
  • od wtorku do piątku w godzinach 8.30-15.30

Zamówienie akt na dany dzień  może nastąpić najpóźniej do godziny 13.oo. Czas oczekiwania na akta wynosi do dwóch godzin, o ile bieg sprawy pozwala na ich udostępnienie.

 

Zamówienia akt do Czytelni możecie Państwo dokonać:

• telefonicznie pod numerem: 22 417 73 73

• drogą elektroniczną na adres e-mail: czytelnia@warszawapraga.so.gov.pl

• lub osobiście w Czytelni

 

BIURO PODAWCZE

Biuro Podawcze czynne jest :

  • w poniedziałki w godzinach 8.30-18.00
  • od wtorku do piątku w godzinach 8.30-15.30

Pracownik obsługujący stanowisko przyjmowania dokumentów nie dokonuje sprawdzenia poprawności złożonych dokumentów. Aby zasięgnąć informacji (w tym także w zakresie poprawności składanej korespondencji), proszę zgłosić się do informacji prowadzonej w Sali Obsługi Interesantów.

SEKRETARIAT RZECZNIKA PRASOWEGO 

Rzecznik Prasowy:
  • SSA Paweł Iwaniuk 

Kontakt z sekretariatem Rzecznika Prasowego:

  • tel. 509 727 238, 22 417 74 74
  • prasowy@warszawapraga.so.gov.pl