OBSŁUGA INTERESANTÓW

W  Sądzie  Okręgowym  Warszawa–Praga w Warszawie w celu usprawnienia obsługi interesantów, działa Biuro Obsługi Interesantów. W jego skład wchodzą:

Strefa obsługi znajduje się na parterze, to jest: biuro podawcze, czytelnia akt, stanowiska informacji (Sala Obsługi), Punkt Informacyjny Krajowego Rejestru Karnego, kasa oraz szatnia.

Sale rozpraw znajdują się: na parterze, na I i II piętrze budynku.

Obsługa w strefie Interesantów odbywa się wg kolejności ustalonej poprzez system kolejkowy (automat). Numery biletów są wyświetlone nad poszczególnymi (wybranymi) stanowiskami.

KASA 

Kasa jest czynna:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach 8.3o.-15.3o (PRZERWA w godzinach: 12.2o-12.4o)

Biuro Obsługi Interesantów  nie udziela porad prawnych i informacji, które naruszyłyby przepisy innych aktów prawnych, w tym o ochronie danych osobowych. Przez poradę prawną należy rozumieć skonkretyzowaną informację, mającą zastosowanie w konkretnej sprawie, opartą na danych lub materiałach przedstawionych przez interesanta, której celem jest udzielenie wskazówek co do sposobu przedstawiania, argumentowania i dowodzenia jego stanowiska przed Sądem w przedmiocie, którego dana sprawa dotyczy, lub która polega na sporządzeniu projektu pisma procesowego.

Zasady udzielania informacji, udostępniania akt sądowych i dokumentów z akt, określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2019 r. - Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. 2019 poz. 1141 z poźn.zm.)

 

SALA OBSŁUGI INTERESANTÓW

 

Sala Obsługi Interesantów jest czynna:
  • w poniedziałki w godzinach 8.3o-18.oo
  • od wtorku do piątku w godzinach 8.30-15.30
W Sali obsługi uzyskacie Państwo następujące informacje:
  • o sposobach wszczęcia postępowania i podstawowych dokumentach, które należy złożyć przy wnoszeniu sprawy do sądu; 
  • kosztach sądowych, sposobie ubiegania się o zwolnienie od kosztów sądowych;
  • przesłankach ustanowienia obrońcy lub pełnomocnika z urzędu; 
  • rodzajach środków odwoławczych i terminach do ich wniesienia; terminach i miejscach rozpraw; 
  • wydziałach w sądzie, ich właściwości i lokalizacji, numerach telefonów i godzinach ich urzędowania; adresu strony internetowej, adresów innych sądów, organów i urzędów centralnych oraz kierowanie do właściwych sal rozpraw.
W Sali Obsługi Interesantów udostępniane są:
  • listy kancelarii adwokackich, radcowskich, notarialnych i komorniczych, listy tłumaczy przysięgłych oraz listy mediatorów w zakresie właściwości Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie; 
  • podstawowe informacje o niektórych innych instytucjach pozasądowych (Ministerstwo Sprawiedliwości, Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, rzecznik konsumentów, inspekcja pracy, jednostki Policji, organizacje pozarządowe itp.) oraz podmiotach udzielających bezpłatnej porady prawnej; 
  • listy lekarzy sądowych uprawnionych do usprawiedliwiania nieobecności i informowanie o zasadach usprawiedliwiania nieobecności.
Uzyskanie informacji o toku postępowania jest także możliwe bez konieczności wizyty w sądzie:
  • logując się do Portalu Informacyjnego sądów apelacji warszawskiej: https://portal.waw.sa.gov.pl/#/login (w portalu znajdują się wszystkie podlegające publikacji orzeczenia, zarządzenia i  pisma wygenerowane w danej sprawie)
  • drogą mailową kierując zapytanie na adres: kontakt@warszawapraga.so.gov.pl ;
  • telefonicznie pod numerem: 22 417 72 72;
  • poprzez automatyczny system informacji o statusach spraw pod numerem: 22 417 72 72;
  • na stronie internetowej - w zakładce e-wokanda (odnośnie zaplanowanego terminu rozprawy, gdy znana jest sygnatura sprawy);
  • za pośrednictwem ePUAP
W Sali Obsługi Interesantów wydawane są także wcześniej zamówione dokumenty (o ile we wniosku ten sposób odbioru został wskazany).

Dokumenty z akt sprawy można zamówić składając wniosek za pośrednictwem: 
  • poczty tradycyjnej,
  • bezpośrednio w biurze podawczym.
Wzory wniosków są dostępne na naszej stronie internetowej - zakładka: Biuro Obsługi Interesantów/Wzory formularzy, a także w holu budynku Sądu.

 

CZYTELNIA AKT

Czytelnia akt jest czynna:

  • w poniedziałki w godzinach 8.3o-18.oo (ostatni wgląd do akt kończy się o godzinie 17.45)
  • od wtorku do piątku w godzinach 8.30-15.30

Zamówienie akt na dany dzień  jest możliwe najpóźniej do godziny 13.oo. Czas oczekiwania na akta wynosi do dwóch godzin, o ile bieg sprawy pozwala na ich udostępnienie.

Akta do Czytelni możecie Państwo zamówić:

• telefonicznie pod numerem: 22 417 73 73;
• drogą elektroniczną na adres e-mail: czytelnia@warszawapraga.so.gov.pl ;
• lub osobiście w Czytelni

 

BIURO PODAWCZE

 

Biuro Podawcze jest czynne:

  • w poniedziałki w godzinach 8.30-18.00
  • od wtorku do piątku w godzinach 8.30-15.30

Pracownik przyjmujący dokumenty nie dokonuje sprawdzenia ich poprawności. Aby upewnić się, czy składana korespondencja jest kompletna/poprawna proszę zgłosić się do stanowisk informacyjnych w Sali Obsługi Interesantów.

 

SEKRETARIAT RZECZNIKA PRASOWEGO 

Rzecznik Prasowy: SSO Michał Bukiewicz 

Kontakt z sekretariatem Rzecznika Prasowego:

PUNKT INFORMACYJNY KRAJOWEGO REJESTRU KARNEGO

 

Punkt jest czynny:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:30 - 15:30

Wnioski dot. osób fizycznych oraz podmiotów zbiorowych podlegają opłacie:

  • wnioski składane drogą tradycyjną, czyli w formie pisemnej w punkcie KRK - 30 zł;
  • drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy e-KRK https://ekrk.ms.gov.pl/ep-web - 20 zł.